2025 LGS (Liselere Geçiş Sistemi) sınavı, Türkiye genelindeki birçok öğrenci için büyük bir mücadele oldu. Özellikle Türkçe, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri derslerinin içerdiği sorular, öğrencilerin bilgilerini ve becerilerini test etti. Sınav sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte öğrenci ve veliler arasında sınavın zorluğu hakkında farklı görüşler oluştu. Bu yazımızda, sınavın zorluk derecesini ve her bir dersle ilgili ayrıntılı yorumları paylaşacağız. Bu analiz, hem öğrencilerin hem de velilerin gelecekteki sınav hazırlıklarına önemli bir yön verebilir.
Türkçe dersi, 2025 LGS sınavının en kritik bölümlerinden biriydi. Öğrenciler, okuduğunu anlama ve edebi terimler gibi konularda sorularla karşılaştı. Genel görüş, Türkçe bölümündeki soruların önceki yıllara oranla biraz daha kolay olduğu yönündeydi. Ancak bazı öğrenciler, anlam bilgisi ve sözcük bilgisi ile ilgili soruların beklediklerinden daha zorlayıcı olduğunu ifade etti. Ayrıca, paragraf sorularında zamanlama konusunda sorun yaşayan öğrencilerin, bu bölümde ekstra zorluk yaşadıkları gözlemlendi. Öğrencilerin büyük bir kısmı, dil bilgisi kurallarının ve noktalama işaretlerinin doğru kullanımı üzerine gelen sorulara hazırlıklı olduklarını belirtirken, bu alanda çalışmaları gerektiğini vurguladılar.
2025 LGS sınavının İnkılap Tarihi ve Din Kültürü bölümü, birçok öğrenci tarafından ilgiyle takip edilen bir başka alandı. İnkılap Tarihi soruları, genel olarak önceki yıllara nazaran daha tanıdık kavramlar üzerinde yoğunlaşmıştı. Ancak bazı öğrenciler, tarih sorularının özellikle Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemine dair detaylı bilgiler istediğini ve bu nedenle sıkıntı yaşadıklarını ifade etti. Din Kültürü soruları ise öğrenciler arasında daha homojen bir dağılım sergiledi. Öğrenciler, Din Kültürü bölümündeki soruların, dersin öğretim süreci boyunca işlenen konularla örtüştüğünü ve bu nedenle genellikle kolay geçtiğini belirttiler.
2025 LGS sınavında Yabancı Dil bölümü, öğrencilerin dil bilgisi ve kelime bilgisi üzerine kurulu sorularla doluydu. İngilizce Bölümü'nde özellikle dinleme ve okuma anlama yetenekleri ön plandaydı. Öğrencilerin büyük kısmı, dinleme becerilerinin sınavda iyi bir şekilde test edildiğini düşündü. Ancak, bazı öğrenciler için dil bilgisi soruları beklenenden daha zordu. Buna karşın, Matematik bölümü, genellikle zorlayıcı sorular içermekteydi. Problemler, öğrencilerin analitik düşünme yeteneklerini test edecek şekilde hazırlandı. Öğrencilerin birçoğu, sayılarla işlem yapmanın ve problem çözmenin sınav için en zorlu kısımları oluşturduğunu belirtti. Özellikle, geometrik şekillerle ilgili soruların bazı öğrencileri zorladığına dair genel bir görüş birliği oluştu.
Fen Bilimleri, LGS sınavının bir diğer zorlu bölümüydü. Bu yılki sınavda öğrenciler, fizik, kimya ve biyoloji konularından çeşitli sorularla karşılaştılar. Genel olarak Fen Bilimleri soruları, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikle ilişkilendirebilmelerini gerektiren şekilde tasarlandığı için, bazıları için zorlayıcı oldu. Özellikle deneysel bilgiler üzerine kurulu sorular, öğrencilerin analiz yeteneklerini teste tabi tuttu. Öğrenciler, bazı konularda yetersiz kaldıklarını ve kapsamlı bir tekrar yapmadıkları takdirde bu tip sorularda zorlandıklarını ifade ettiler. Ancak birkaç öğrenci, Fen Bilimleri bölümündeki soruların bazı kısımlarının, dersler sırasında işlenen konularla birebir örtüştüğünü belirtti.
Sonuç olarak, 2025 LGS sınavı, öğrencilerin farklı yeteneklerini ve bilgilerini test eden kapsamlı bir sınav oldu. Sınavın zorluk derecesi, derslere göre değişiklik göstermekle birlikte, çoğu öğrenci için belli başlı zorluklar içeriyordu. Sınav sonuçlarının ardından öğrenciler ve veliler, değerlendirmenin ardından gelecek sınavlara yönelik stratejilerini belirleyecek ve çalışmalarında bu ayrıntılara dikkat edeceklerdir. 2025 LGS sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte, öğrenciler kendilerini hangi alanlarda geliştirmeleri gerektiğini belirleyerek gelecek hedeflerine daha sağlam adımlarla ilerleyeceklerdir.